bljnoorwegen.reismee.nl

Dwalen naar "het Paradijs"

Vandaag hadden we een rustig dagje om de omgeving te verkennen. Vanaf ons huisje wandelden met de kinderwagen richting “het paradijs”. Een veelbelovende naam voor een wandeltocht. We hadden een kaartje gehad met wat wandelroutes in de buurt, maar de route was wat moeilijk te vinden. Het eerste weggetje wat we namen zorgde ervoor dat Jasper stuiterend in zijn kinderwagen zat, ook het voortduwen/trekken kostte vrij veel energie. Na 100 meter besloten we toch maar om te draaien. Er moest namelijk verderop nog een ander pad zijn. Dit pad leek er meer op, gewoon een grindpad dat prima begaanbaar was.

Na een korte wandeling kwamen we aan bij Paradis, een mooi grasveldje langs de rivier. Een ideaal plekje voor Jasper om te spelen. Beetje jammer dat hij 10 minuten daarvoor door het gehobbel in slaap was gevallen. Dan maar rustig aan terug naar ons huisje.

Onderweg wilden we nog even snel een boodschapje doen bij de supermarkt. Deze was prima te vinden. Volgens de kaart zouden er 2 doorsteekjes zijn om sneller vanaf de supermarkt bij ons huisje te komen. Doorsteekje 1 bleek niet te vinden. Doorsteekje 2 gelukkig wel. Na 10 minuten lopen en met ons huisje al in zicht liepen we echter tegen een barrière aan. Deze was van schrikdraad en met de kinderwagen dus niet te passeren. Dan maar weer terug richting supermarkt en via de lange weg naar ons huisje. We wilden lekker wandelen vandaag, alleen wij hadden in de natuur bedacht. Toegegeven, ook op deze “wandeling” was er wel wat natuurschoon, de berg Skeikampen op de achtergrond en schaapjes op de weg. De schaapjes (en alle andere voorbijgangers) werden door Jasper enthousiast begroet.

’s Middags reden we naar een meer, zodat Jasper nog even lekker kon spelen aan de waterkant. Ondanks dat het slechts 10 minuten rijden was, was dit genoeg voor Jasper om in een diepe slaap te geraken. Het weer betrok ook een beetje, dus besloten we maar weer rechtsomkeert te maken. Vanuit ons huisje zijn we nog een stukje gaan wandelen naar de Helgafoss waterval, met Jasper in de draagzak op Bas z’n rug.