bljnoorwegen.reismee.nl

Rustgevend boottochtje...

Een fjord kun je natuurlijk pas echt goed ervaren als je er doorheen vaart. Dat stond dus voor vandaag op het programma. Het was nog even uitvogelen welke boot we het beste konden nemen, aangezien er meerdere opties waren. Kayakken of een motorbootje huren durfden we met Jasper niet aan, maar dan was er nog de keuze tussen een ferry of een sightseeing boottocht van 60 of 90 minuten. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de 90 minuten sightseeing boottocht met audiotour. We hadden wat twijfels of we genoeg ruimte op het dek zouden hebben met de kinderwagen, aangezien we al veel van deze bootjes bomvol langs hadden zien varen vanuit ons huisje.

Extra vroeg in de rij voor het boarden dus. Dat was niet echt nodig geweest, want er zaten maar zo’n 30 mensen op de boot, terwijl er 150 op konden. Alle ruimte dus. Die ruimte hadden we ook wel nodig, want Jasper wilde helemaal niet in zijn kinderwagen zitten maar lekker rondkruipen en stappen op het dek. We hadden aan het begin van de tocht enthousiast allebei een audioguide gepakt, maar aangezien Jasper zo beweeglijk (en een beetje zeurderig) was, hebben deze onaangeraakt op een stoeltje naast ons gelegen. Geen idee dus hoe al die watervallen heetten onderweg, maar ze waren stuk voor stuk prachtig. Echt rustgevend was het niet, want we hadden onze handen vol aan een rondkruipende en hangerige Jasper.

Na een powernap in het huisje, door zowel Jasper als Lieke, gingen we ’s avonds terug naar het dorpje om een hapje te eten. Op een terrasje aan de fjord hebben wij zitten genieten van het uitzicht en Jasper van de mensen om hem heen. Hij kreeg een meneer zelfs zo gek om steeds zijn beker op te rapen.

Na het eten deden we een poging om Jasper op bed te leggen en zelf nog een film te kijken. De film hebben we gekeken… en Jasper ook! Het spelletje met de gordijnen was weer erg in trek. Maar dit keer gecombineerd tot een iets te lang slaapje in de middag, resulteerde erin dat Jasper pas om twaalf uur eindelijk in slaap viel. Pfff… zo werd een relaxed dagje varen toch ineens vermoeiend. Gelukkig had Lieke ’s middags nog even een powernap gedaan! En zo’n lief knulletje tussen ons in op de bank, die ons en zijn knuffelaapje voortdurend kusjes zat te geven, maakt ook een hoop goed.

Oma opa.

Ik heb net al je verhalen zitten lezen?wat een fijne vakantie met Jasper er bij ,weer heel anders He?maar heel bijzonder denk ik om hem bij je te hebben .en met zijn drietjes te genieten lieve gr knuffel Jasper ook maar van ons??oma