bljnoorwegen.reismee.nl

Sognefjellsvegen

Op naar onze volgende bestemming: Skjolden. Voor de laatste keer reden we door de haarspeldbochten de berg op vanuit Geiranger. Toen we vertrokken was het 21 graden Celsius, maar naarmate we hoger kwamen, daalde de termperatuur rap, tot uiteindelijk 15 graden. Ondanks de dalende temperatuur was de sneeuwgrot waar we eergister mee op de foto zijn gegaan inmiddels ingestort.

Na circa anderhalf uur rijden kwamen we aan bij Liasanden, een mooi ingerichte stopplek langs de Sognefjellsvegen. Weer een mooie toeristische, maar rustige, bergweg met uitzicht op de bergen en gletsjers van het Jotunheimen Nasjonalpark. Onderweg zijn allerlei stopplekken en uitkijkpunten ingericht door verschillende architecten, wat de toch al mooie natuur iets extra’s gaf. In Liasanden hadden we in ieder geval een mooi plekje voor de lunch! Ook bij de vele uitkijkpunten en allerlei andere willekeurige plekken langs de weg hebben we even een kijkje genomen. Hier was het wel goed koud, maar dat past ook wel weer bij uitzicht op de gletsjers.

Tegen vieren kwamen we aan in Skjolden, een klein gehuchtje met zo’n 200 inwoners. Hier hadden we een appartement in plaats van een vakantiehuisje, dus we waren benieuwd of dit een beetje ruim zou zijn. Het appartement bleek onderdeel te zijn van een huis op palen dat in het water van het Lustrafjord staat. Vanaf het balkon en de mooie grote ramen in de huiskamer, kunnen we mooi het fjord overzien. Met de ruimte zit het ook wel goed, Jasper kan hier behoorlijke stukken lopen!

Het lopen gaat al heel erg goed, een beetje wankel nog, maar steeds sneller en verder. Het klimmen in de lage vensterbanken was niet zo’n succes… Toen we even de andere kant op keken, viel hij zich een tand door zijn lip. Jasper was hier vrij snel overheen, nu mama nog!

Oma

Geweldig hoe leuk en goed het gaat met jullie drietjes ,en wat mooi allemaal en hoe anders het is met zo,n Kleine boef???? knuf opa oma

Opa

Een geweldig mooie omgeving.
Noorwegen staat nu ook mijn bucketlist. ? En mijn kleine Noorman is al een echte wereldreiziger. Ik zie al uit naar de volgende verhalen