bljnoorwegen.reismee.nl

Bordalsgjelet

Bij het ontwaken stond de vallei vol mist. We hebben vanuit ons appartement weer een schitterend uitzicht, ten minste, zodra de mist weer is opgetrokken. Volgens de voorspelling zou het in ieder geval in de ochtend droog blijven, dus besloten we in de buurt te gaan wandelen. Het centrum van Voss was het vertrekpunt voor een wandeling naar de Bordalsgjelet kloof.

Dit keer ging Jasper bij Lieke in de draagzak. De tocht voerde langs een park, over een bruggetje en door een woonwijk. Vaak ook gewoon over de weg. Niet helemaal wat we hadden verwacht. Toen er dan ook een afslag het bos in volgde, sloegen we die logischerwijs in. De kloof zou er al bijna moeten zijn, aangezien op het laatste bordje wat we tegenkwamen stond dat het nog maar 500 meter was. Toen we na een kilometer nog geen kloof tegen waren gekomen en de weg naar het meer leek te gaan, draaiden we ons toch maar weer om. Blijkbaar hebben we een bordje gemist. We hadden toch gewoon de weg door de woonwijk moeten blijven volgen. Met Google Maps hadden we de kloof alsnog snel gevonden.

Via een smal modderpaadje kon je langs de wand een paar honderd meter de kloof in lopen. Dit was uiteindelijk dus een zeer spectaculaire eindbestemming van de wandeling. Jasper was inmiddels weer verkast naar Bas, aangezien Jasper in zo’n draagzak toch wel een flinke belasting voor Lieke’s rug en schouders werd.

’s Middags zijn we lekker in ons appartement gebleven en hebben we Jasper lekker laten rondlopen en de boel laten verkennen. Hierbij moest er af en toe een wesp verdreven worden uit ons appartement. Het stikt hier werkelijk waar van de wespen!

Linda

Leuke foto's. Wat is het mooi daar.