bljnoorwegen.reismee.nl

Terug naar huis – deel II

Dit keer waren we vast besloten om op tijd in onze auto te zitten om het schip te verlaten. Na het ontbijt pakte we dus onze spullen en vertrokken we naar het car deck. Dit keer hadden we niet echt voordeel van het feit dat we als eerste de boot op mochten. We waren met de auto naar een dood hoekje gedirigeerd. Daardoor moesten eerst alle auto’s achter ons wegrijden, voordat we zelf konden rijden. Beetje jammer, vooral aangezien we bij de afzuigventilator zaten die op vol vermogen aanging zodra de eerste auto begon te rijden. We stonden ook vlak naast het bordje “High noise levels, use hearing protection”. Die “hearing protection” waren ze even vergeten mee te leveren toen we de auto hier moesten parkeren. Het was geen overbodige luxe geweest, want we stonden er nog geen meter naast en het deed pijn aan onze oren. Ook Jasper hield zijn handjes voor zijn oren. Lekker dan, dat je met een klein kindje een half uur onder deze omstandigheden moet wachten.

Rond half 11 waren we eindelijk van de boot af en kon de lange rit naar huis beginnen. Gelukkig viel Jasper na een paar minuten al in slaap en hij hield dit ruim 2,5 uur vol! Dat betekende dat we dus lekker konden doorrijden zonder te stoppen. Dat schiet in ieder geval wel op.

Zo tegen enen kwamen we helaas in een file terecht. Lieke moest al een tijdje plassen maar zolang Jasper nog lekker lag te slapen wilden we eigenlijk niet echt stoppen. Vlak nadat we een parkeerplek met toilet waren gepasseerd deed Jasper, tot lichte frustratie van Lieke, zijn ogen open. Aangezien Lieke toch wel graag naar het toilet wilde, Jasper inmiddels wakker was, we toch stil in de file stonden, de auto een tankbeurt kon gebruiken en het lunchtijd was besloten we de snelweg te verlaten en een bezinepomp op te zoeken.

De bezinepomp had echter geen toilet en geen speelmogelijkheid voor Jasper dus belandden we uiteindelijk bij de McDonald’s. Daar was het gigantisch druk want er waren net 3 bussen met scoutingkinderen aangekomen die allemaal een hamburger wilden hebben. Ze waren echter zo druk met elkaar aan het kletsen dat ze vergaten zich te verdelen over de drie kassa’s. Dat scheelde gelukkig weer en relatief snel hadden we onze lunch gescoord.

Aangezien er maar 2 kinderstoelen en die allebei bezet waren heeft Jasper lekker bij Bas op schoot gezeten en een droge boterham gegeten terwijl wij lekker een hamburgertje aten. Daar komen we nu gelukkig nog mee weg. We zijn benieuwd of dat volgend ook nog lukt.

Rond 16 uur reden we bij Klazienaveen de Nederlandse grens over waar we nog even kort gestopt zijn om Jasper ook nog even te laten bewegen. Om 18 uur waren we dan eindelijk weer thuis. Jasper heeft zich tijdens deze lange dag (en eigenlijk de hele vakantie) fantastisch gedragen en begon helemaal te glunderen toe hij zijn eigen spulletjes weer zag.

Na het uitladen van de auto heeft Bas nog even snel wat avondeten gehaald, waarna we alle drie lekker in ons eigen bed in slaap zijn gevallen, lekker nagenietend van deze super vakantie!