bljnoorwegen.reismee.nl

Zonder stress

Jasper heeft gelukkig lekker doorgeslapen vannacht. Wij niet, maar dat mocht de pret niet drukken. Het ontbijtbuffet was al net zo uitgebreid als het diner en dat was dus een goed begin van de dag. We waren aangenaam verrast door de boottocht en de manier van reizen. Het enige minpuntje was dat we niet zoveel informatie kregen. Het was ons daarom niet duidelijk hoe laat we uit onze kajuit en naar de auto moesten. We hadden dit nog even nagevraagd bij het ontbijt waar ons verzekerd werd dat 9.45 uur vroeg genoeg was. Er werd wel een aantal keer omgeroepen dat je je spullen niet moest vergeten, maar er werd geen verdere informatie gegeven. Mooi, dan hadden we dus nog even de tijd om op het dek van het uitzicht te genieten.

Daar zagen we hoe we de haven van Oslo binnenvoeren. Na nog wat foto’s gingen we onze spullen pakken en met de lift naar de auto. Exact 9.45 uur stapten we uit de lift het parkeerdek op, waar onze auto de boel stond op te houden. Oeps… Snel alle spullen, Jasper en onszelf in de auto gepropt en meteen gaan rijden. Toch nog een beetje stress na zo’n ontspannen reis op de boot.

Eenmaal van de boot konden we zo langs de douane en gingen we op zoek naar een parkeerplekje. We hadden door de haast geen gelegenheid gehad om de navigatie in te stellen. We namen de toeristische route langs het Mjøsameer, het grootste meer van Noorwegen.

Tegen een uurtje of vijf kwamen we aan in Skei, in de winter een waar skioord, maar nu zonovergoten. We konden inchecken in een typisch Noors houten vakantiehuisje. Om af te koelen heeft Jasper nog even lekker met een bak water gespeeld op ons terras. Hij was na een lange dag rijden wel toe aan een beetje vrijheid en beweging.